woensdag 23 september 2009

Baby's baby's....

Vrijdagnamiddag kreeg ik een telefoontje van Lee ( 1 van de vrijwilligers in de zoo ). Ze zei me dat haar man me vandaag na het werk ging komen ophalen, want ze had een verrassing voor mij :). Na men werk zijn we even naar huis gereden waar ik wat kleren bijeen moest nemen want ik ging blijkbaar bij Lee blijven slapen. Ik was echt benieuwd naar wat de verrassing kon zijn. En...ik had het nooooooit van men leven kunnen raden...

Lee zat in de zetel en fluisterde dat ik naar haar moest komen. En daar lag de verrassing ;). Een kleine baby serval van enkele weken oud ! Ik kreeg het diertje direct op men schoot en het was zo ongelofelijk mooi ! Maar het verhaal erachter was minder mooi. Het was een wild diertje. Vrienden van Lee hadden hem gevonden in een bosbrand de dag ervoor. Er was geen spoor van zijn moeder of andere baby’s. Zijn snorharen waren weggebrand en hij had ook erge brandwonden op al zijn 4 voetzolen. Zijn tong was een beetje verbrand en ook zijn vacht zag er niet al te goed uit. Je wilt u gewoon niet voorstellen hoe erg het moet zijn geweest voor de jonge serval. Voorzichtig probeerde we hem speciale melk te geven. Hij dronk wel, maar niet genoeg. Hij is in slaap gevallen in men armen. Maar als hij wakker was, was hij nog heel wild. Hij loopt rond maar heeft nog veel schrik en stress. Servals kan je makkelijk tam maken en houden als huisdier. Maar dat is wel verboden. We gaan hem naar een rehabilitatiecentrum brengen als hij beter is. Lee heeft al veel dieren opgevoed in haar leven dus hij zit goed bij haar. We hebben hem trouwens ‘spikkles’ genoemd. Dit is een once in a lifetime ervaring...

Zaterdag moest ik werken. Er waren weinig andere verzorgers die dag. Ze waren namelijk allemaal mee aan het helpen om een grote brand te blussen. Tegen de avond konden we goed zien wat er allemaal aan het branden was. De halve berg stond gewoon in vuur en vlam ! Het heeft uiteindelijk 3 dagen geduurd om de brand te blussen. Dag en nacht hebben ze gewerkt, en de sterke wind was niet echt een meevaller. Ik kon niet meehelpen aangezien het te gevaarlijk zou zijn. Sommige vlammen waren wel 2 keer zo hoog als een volwassen man. En als de wind plots draait dan heb je een groot probleem.

Ik ben die avond met Trish en Richard naar de plaatselijke golfclub gegaan waar ik Trish haar vrienden heb ontmoet. En we hebben ons geamuseerd !

Zondag zijn we dan naar The Ranch geweest. We hebben daar genoten van een heerlijk buffet en zijn daarna een gamedrive gaan doen in het leeuwenpark. In het park liepen 5 leeuwinnen en 1 mannetje rond. Ze waren wel vrij tam, maar toch. 1 van hen kwam vrij dichtbij ons open busje... Was wel even schrikken :).

Daarna hebben we een superster ontmoet. Een echte beroemde leeuw, Jack. Hij is 27 jaar nu, wat echt wel oud is voor een leeuw. In zijn jonge jaren heeft hij meegespeelt in films zoals ‘the ghost and the darkness’, ‘the chronicles of Narnia’, en nog veel meer !

En dan waren je welpjes aan de beurt. De dappere mochten in de kooi met de 5 maand oude welpen. Ze hebben toch al wel veel kracht en enkel Trish en ik zijn bij hen gegaan. Je moet ze niet onderschatten...ze zien er lief uit, maar je moet toch oppassen.

Er waren ook welpjes van 6 weken oud. Die waren zoooo schattig. We hebben ermee gespeeld en ze de papfles gegeven. Kortom, het was een geweldige dag om niet meer te vergeten ;).

Gisteren ben ik een heel mooi kleedje gaan kopen... want ik ga het nodig hebben zaterdag ! Lee haar dochter trouwt dan, en ik ben ook uitgenodigd. Leuk hé !

En ze hebben mij zelfs gevraagd om hun huwelijksfotograaf te zijn !! De oorspronkelijke fotograaf had een paar weken geleden plots afgezegd dus zochten ze iemand. Ik ben vereerd en heb er veel zin in. We gaan zaterdag allemaal naar de kapper, en Hailey gaat het bloemenmeisje zijn. Zij mag de ringen gaan afgeven. Dan volgt een fotoshoot in the busveld. Het is echt een mooie plek waar we de foto’s gaan maken. Nu nog enkel hopen op de zon !

De volgende dagen ga ik niet gaan werken. We gaan voor 2 dagen naar een ranch van vrienden van Trish en Richard. We gaan er genieten van de natuur, gamedrives doen en Richard gaat er ook jagen. Het gaan dus nog een interessante paar dagen worden !!!

En er staan nieuwe fotos op de site :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten